Комунальний заклад "Блиставицький заклад дошкільної освіти комбінованого типу N8"Золота рибка" Бучанської міської ради Київської області
Інструктор з фізкультури
Інструктор з фізкультури: Мороз Марал Маредівна
Освіта - повна вища. Спеціальність - педагогіка і методика середньої освіти. Фізична культура
Основні завдання з фізичного виховання
міцнити здоров`я дитини, не допустити, щоб дитина ступила в юність кволою і млявою, - це
означає дати їй всю повноту життєвих радощів.
В.О.Сухомлинський
- Охорона та зміцнення здоров`я дітей.
- Формування у дітей потреби дбати про своє здоров`я та вести здоровий спосіб життя.
- Формування у дітей міцних рухомих умінь, навичок та рухових якостей.
- Виховання бажання виконувати рухові дії правильно та гарно, діставати від цього задоволення.
- Формування позитивних моральних та вольових рис характеру
У процесі фізичного виховання використовують такі засоби:
- Натуральні сили природи — сонце, повітря, воду;
- Організацію правильного режиму харчування, праці та відпочинку;
- Гігієнічну гімнастику;
- Гігієну догляду за тілом;
- Спортивні ігри, туризм, працю.
Усі названі засоби, які забезпечують фізичне виховання людини, слід використовувати комплексно з урахуванням вікових та індивідуальних особливостей вихованців і матеріальних умов
Фізкультурно-оздоровча робота
Ранкова гімнастика – обов’язкова складова організації життєдіяльності дітей у дошкільному навчальному закладі. Вона сприяє поглибленню дихання, посиленню кровообігу, обміну речовин, розвитку різних груп м’язів, правильній поставі, розгальмовуванню нервової системи після сну, викликає позитивні емоції.
Головна вимога до гімнастики у літній період – проведення її на свіжому повітрі, а взимку – у добре провітреному приміщенні. Для підвищення опірності організму до несприятливих кліматичних умов одяг під час виконання вправ має бути легким.
Добір вправ у комплексі визначається з урахуванням можливостей і стану здоров’я дітей певного віку, а також їхніх індивідуальних особливостей. Вправи повинні бути прості та доступні для виконання, доцільно включати біг, ходьбу, стрибки, інші вправи для різних груп м’язів. Тривалість ранкової гімнастики: для дітей раннього віку – 4-5 хв., молодшого дошкільного віку - від 6 до 9 хв., старшого – 8-12 хв. Комплекси ранкової гімнастики розучуються на заняттях з фізичної культури, діють 2 тижні з ускладненням на другому. Протягом року вже знайомі комплекси періодично повторюються, збільшується навантаження за рахунок урізноманітнення вправ, підвищення інтенсивності виконання.
Гімнастика після денного сну проводиться після поступового підйому дітей у спальній, групових кімнатах або залі. Комплекс такої гімнастики включає загальнорозвивальні вправи на різні м’язові групи із зміною вихідних положень та спеціальні вправи для формування стопи і постави. Тривалість від 6 до 9 хвилин залежно від віку дітей.
Фізкультурні паузи (динамічні перерви) проводяться в перерві між малорухливими видами діяльності та організованими заняттями з метою зняття втомлюваності дітей через використання нескладних рухливих вправ. Їх тривалість – 5-10 хв.
Фізкультурні хвилинки – проводяться під час організованих занять у вигляді короткотривалих комплексів фізичних вправ, що дає можливість зменшити втомлюваність дітей і відновити їхню працездатність для подальшої успішної роботи. До комплексів фізкультурних хвилинок входять 3-4 вправи, кожна з яких повторюється 4-6 разів. Їх тривалість 1-2 хвилин.